Friday, March 8, 2019

ប្រវត្តិ ព្រះភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ

ព្រះ​ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ

នេះ​ជា​ប្រយោគ​មាននៅ​ក្នុង​ជីវប្រវត្តិ​របស់​ព្រះ​ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ ដែល​សរសេរ​ដោយ​ព្រះអង្គ​ផ្ទាល់ ហើយ​នៅក្នុង​ជីវិត​របស់​សមណៈ​បញ្ញវន្ត​រូបនេះ​ពុំ​សូវ​បរិបូរ​ណ៌​ដោយ​លាភ​សក្កា​រៈ និង សមណ​ស័​ក្ត​ឡើយ ។ ខុសពី​សមណៈ​បញ្ញវន្ត​ខ្មែរ​មួយចំនួន​ដែលមាន​ទំនោរ​ធ្ងន់​ទៅរក​ផ្លូវធម៌ ព្រះ​ភិក្ខុ​ធម្មបាល បាន​បូជា​រយៈពេល​ពេញ​មួយជីវិត​របស់លោក​ដើម្បី​ធ្វើ​កិច្ចការ​យ៉ាង​ស្មើ គ្នា​រវាង សាសនកិច្ច និង សង្គមកិច្ច។ ព្រោះ​ហេតុនេះហើយ ទើប​សកម្មភាព​របស់​លោក​ពេលខ្លះ​ត្រូវបាន​គេ​ឃើញថា ជា​សកម្មភាព​នយោបាយ ហើយ​អ្នកខ្លះ​ហៅ​លោ​កថា ជា​ភិក្ខុ​សាសនា​នយោបាយ ។

កុមារភាព និង ការសិក្សា

ព្រះ​ភិក្ខុ​ធម្មបាល ខៀវ ជុំ ជា​សមណៈ​បញ្ញវន្ត​ខ្មែរ​មួយរូប​ដែលមាន​ឧ​ត្ត​ម​គតិ និង មនសិការ​ជាតិ លោក​ប្រសូត្រ​នៅ​ថៃ្ង​ចន្ទ ៨​កើត ខែផល្គុណ ព​.​ស ២៤៥០, គ​.​ស ១៩០៧ នៅ​ភូមិ​អន្លង់​តាសេក ឃុំ​ព្រែក​អំបិល ស្រុក​ស្អាង ខេត្តកណ្តាល ។ បិតា​ឈ្មោះ ង៉ែត ខៀវ , មាតា​ឈ្មោះ កែវ ចិន ជា​គ្រួសារ​កសិកម្ម​, ប​សុក​ម្ម , នេសាទ និង ពាណិជ្ជកម្ម ។ ព្រះ​ភិ​ក្ខ​សុគត​នៅ​ព​.​ស ២៥១៨, គ​.​ស ១៩៧៥ ក្នុង​ព្រះ​ជន្មាយុ​៦៨ ព្រះវស្សា នៅ​វត្ត​លង្កា ក្រុងភ្នំពេញ ។​
កាល​អាយុ​១២​ឆ្នាំ ត្រូវបាន​នាំទៅ​សិក្សា​អក្សរ និង លេខ​នៅ​វត្ត​សេដ្ឋី ឃុំ​បាន​កាម ស្រុក​ព្រៃកប្បាស ខេត្តតាកែវ លុះ​រៀន​ចេះ​ល្មម​ប្រើការ​បាន ក៏​ត្រឡប់មក​នៅ​ជាមួយ​គ្រួសារ​វិញ​នៅ​អាយុ​១៥​ឆ្នាំ ។ ដោយសារ​មុខរបរ​របស់​គ្រួសារ ធ្វើអោយ​យុវជន​ជុំ ក្លាយជា​អ្នកជំនាញ​ខាង​ជិះសេះ​ប្រណាំង​, ជា​អ្នកជំនាញ​ខាង​ជំនួញ​ជើង​ទឹក និង ចេះ ផលិត​នូវ​នេ​សា​ទូ​បក​រណ៍​ជាច្រើន​ប្រភេទ​ផង ។​

ព​.​ស ២៤៦៧, គ​.​ស ១៩២៤ បាន​បួស​ជា​សាមណេរ​នៅ​អាយុ​១៧​ឆ្នាំ ក្នុង​សំណាក់​ព្រះចៅអធិការ ទន់ ផាន់ វត្ត​សេដ្ឋី ឃុំ​បាន​កាម ស្រុក​ព្រៃកប្បាស ខេត្តតាកែវ ។ ទីទៃ​ពី​ការសិក្សា និង ប្រតិបត្តិ​នូវ​កាតព្វកិច្ច​របស់ខ្លួន​ទៅ សាមណេរ ខៀវ ជុំ នៅបាន​ធ្វើជា​គ្រូបង្រៀន​អក្សរ និង លេខនព្វន្ត​ដល់​កុលបុត្រ​ខ្មែរ​ប្រមាណ​ជា​៨០​នាក់​ផង ។ នៅក្នុង​វត្ត​សេដ្ឋី​នេះ សាមណេរ​ខៀវ ជុំ ជា​ប្រធាន​ធម្មសភា​នៃ ការសន្ទនា​ធម៌ និង ជាទី​ប្រឹក្សា​នៃ​គណៈ​បេសកកម្ម​ធម្មទូត​ទៅ​វត្ត​អន្លង់​តាសេក ជា​ភូមិកំណើត​របស់លោក ។

បព្វជ្ជា​ (បួស) ជា​សាមណេរ

ព​.​ស ២៤៦៩, គ​.​ស ១៩២៦ នៅពេល​មាន​អាយុ​១៩​ឆ្នាំ សាមណេរ ខៀវ ជុំ បាន​និមន្ត​ទៅ​បន្ត​ការសិក្សា​នៅ​វត្ត​លង្កា នាទី​ក្រុងភ្នំពេញ ប៉ុន្តែ​ពុំមាន​សាលា​ត្រឹមត្រូវ​ទេ គឺ​ត្រូវ​ស្វែងរក​គ្រូ​ដោយ​ខ្លួនឯង ហើយក៏​និមន្ត​ទៅ​សិក្សា​ដល់ផ្ទះ​គ្រូ ឬ សិក្សា​នៅតាម​កុដិ ។ ជីវភាព​ប្រចាំ​ថៃ្ង​គឺ​ត្រូវ ពឹង​លើ​ការ​បិណ្ឌ​បាត្រ ហើយ​ជួនកាល​ក៏មាន​អាហារ​គ្រប់គ្រាន់ ជួន កាល​ក៏​មិន​ឆ្អែត ហើយ​ទឹក​អាច​ប្រើប្រាស់​បានតែ​៥-១០​លីត្រ ក្នុង​១​ថៃ្ង ។ ពេល​អាពាធ (​មាន​ជំងឺ​) មិនមាន​ពេទ្យ ឬ ថ្នាំ​ត្រឹមត្រូវ​សម្រាប់​ព្យាបាល ចំណែក​ទី​ស្នាក់នៅ ក៏​តូច​អាច​ក្រាល​បានតែ​កន្ទេល​តូច​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ប៉ុន្តែ​ឧបសគ្គ​ទាំងនេះ មិនមែនជា​ឧបសគ្គ​ដល់​ការស្រលាញ់​ចំណេះវិជ្ជា​នៃ​សាមណេរ អនាគត​សមណៈ​បញ្ញវន្ត​យើង​ឡើយ ។

ឧបសម្ប័ទ​ជា​ភិក្ខុ

ថៃ្ង​សុក្រ ១១​កើត ខែផល្គុណ​ព​.​ស​២៤៧១ ត្រូវ​នឹង​ថៃទី​១៩ ខែកុម្ភៈ គ​.​ស ១៩២៨ សាមណេរ ខៀវ ជុំ ត្រូវបាន​បំបួស​ជា​ភិក្ខុ​ដោយមាន​ព្រះ​ធម្មលិខិត ល្វី ឯម ជា​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈាយ៍ ហើយ​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈាយ៍​បាន​អោយនាម បញ្ញត្តិ​លោក​ថា ធម្មបាល ។ ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ ចាប់ផ្តើម​មាន​ប្រាកដ​ក្នុង​លោក​ចាប់ពីពេលនោះ ដោយ​ធម្មបាល មាន​ន័​ថា “​អ្នករក្សា​ធម៌ ” ។​
​ភិក្ខុ​ធម្មបាល បាន​សិក្សា​ធម្ម​វិន័យ​ចប់​ថ្នាក់​ត្រី​, ទោ និង ឯក និង ពុទ្ធិក​បឋម​សិ​ក្ស បូករួម​ទាំង​វិជ្ជា​ប្រកប​ទូទៅ​នៃ​ពុទ្ធសាសនា​ចប់សព្វគ្រប់ ប៉ុន្តែ​សម័យ​នោះ​ពុំមាន​ការប្រឡង​ទេ ។ ចូល​សិក្សា​នៅ​ពុទ្ធិក​មធ្យមសិក្សា​បាន​៣​ឆ្នាំ ក៏​បង្ខំចិត្ត​ផ្អាក ដោយសារ​បញ្ហា​សុខភាព ហេតុនេះ​ភិក្ខុ​ធម្មបាល​ពុំមាន​សញ្ញប​ត្រ ឬ វិញ្ញ​បន​ប​ត្រ​ឡើយ ។ លុះ​ពេល​សុខភាព​បាន​ប្រសើរ​ឡើងវិញ​ក៏​សម្រេចចិត្ត​ទៅធ្វើជា​គ្រូបង្រៀន ភាសាបាលី​នៅ វត្ត​ព្រែក​ជ្រៃ ខេត្តព្រៃវែង ៣​ឆ្នាំ , វត្ត​គោក​ទ្រា​ខេត្តកំពង់ចាម ៣​ឆ្នាំ , វត្ត​ដីឥដ្ឋ ខេត្តកណ្តាល ៤​ឆ្នាំ និង ត្រឡប់មក​បង្រៀន​ភាសា​ខ្មែរ និង ភាសាបរទេស នៅ​វត្ត​លង្កា ក្រុងភ្នំពេញ​វិញ​ចំនួន​១​ឆ្នាំ​ទៀត (​ព​.​ស ២៤៧៧- ២៤៨៨, គ​.​ស ១៩៣៤-១៩៤៥ ) ។

ស្នេហាជាតិ និង ជីវិត​នយោបាយ

ចាប់ពី គ​.​ស ១៩៤២ ក្នុងពេល​ដែលមាន​ភាព​មិន​ប្រាកដប្រជា​នៃ​អំណាច​អាណាព្យាបាល​បារាំង និង កងទ័ព​ជប៉ុន​នៅក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ភិក្ខុ​ធម្មបាល រួមជាមួយ​អ្នក​ស្នេហា និង ព្រួយបារម្ភ​ពី​វប្បធម៌​ជាតិ​មួយចំនួនទៀត​មាន លោកគ្រូ​អាចារ្យ ហែម ចៀវ ជាដើម​បាន​មូលគំនិត​ចាប់ផ្តើម​នាំគ្នា​រៀបចំ​សរសេរ​ចងក្រង​សៀវភៅ​ជា ភាសាជាតិ​មាន​សៀវភៅ​វេយ្យាករណ៍​ជាដើម ។​
រក្សា​ព្រៃ​គង់ មិន​ភ័យ​រឿង​ខ្វះ​អុស​ដុត !
ពេល ​កងទ័ព​សម្ពន្ធមិត្ត​ចូលមក​ធ្វើការ​ទំលាក់​អំណាច​ជប៉ុន (​គ​.​ស ១៩៤៥) នោះ ពួកគេ​ក៏បាន​ចាប់​ជនជាតិខ្មែរ​ជាច្រើន​ដែល​ក្នុងនោះ​មាន​ទាំង​ពួក​អ្នក​ដែល ធ្លាប់​គិតគូរ អំពី​វប្បធម៌​ជាតិ​ដែលជា​ក្រុម​របស់លោក​ផង ។ ពេលនោះ ភិក្ខុ​ធម្មបាល បានសម្រេច​ចិត្ត​ភៀសខ្លួន​ទៅ​នៅ​ខេត្តបាត់ដំបង ហើយ​បន្តទៅ​លាក់ខ្លួន​នៅ​ប្រទេស​សៀម ។ គ្រាប់​ស្លែង​ទោះ​យកទៅ​ដាំ​នៅទីណា​ក៏​នៅមាន​ជាតិ​ល្វីង ចំណែក​អំពៅ​ទោះ​ដាំ​នៅទីណា​ក៏​នៅ​រក្សា​ជាតិ​ផ្អែម ។ ភិក្ខុ​ភៀសខ្លួន ធម្មបាល ទោះ​នៅក្រៅ​មាតុភូមិ​ហើយ​ក្តី​ក៏​គំនិត​ស្នេហា​វប្បធម៌​មិន​បាត់បង់​ដែរ ។ លោក​នៅ​បន្ត​សរសេរ​សៀវភៅ​ជា​ភាសាជាតិ និង ប្រមែប្រមូល​ចងក្រង​ឯកសារ​ទាក់ទិន​នឹង​អក្សរសាស្ត្រ​ជាតិ​ដែលមាន​នៅក្នុង ប្រទេស​សៀម​ទាំងមូល ។ ក្រៅពីនេះ​ទៅ ធម្មបាល តែងតែបាន​ដាស់តឿន​រំលឹកស្មារតី​គ្រប់​និន្នាការ (​អ្នកនយោបាយ​នានា និង ខ្មែរឥស្សរៈ ) អោយ​គិតគូរ​ដល់​វប្បធម៌​ដ៏​ពិតប្រាកដ​របស់ខ្លួន និង ព្រះរាជ​បល្ល័ង្ក​ដ៏​បរិសុទ្ធ​របស់​ជាតិ ។​ គ​.​ស ១៩៤៩ ភិក្ខុ​ធម្មបាល បាន​ត្រឡប់​ចូល​មាតុប្រទេស​វិញ ជាមួយ​ឯកសារ​អក្សរសាស្ត្រ​ដែល​លោក​ខំ​ស្រាវជ្រាវ ប្រមែ​ម្រូ​ល និង សៀវភៅ ដែល​លោក​សរសេរ​កាល​រស់នៅ​ប្រទេស​សៀម ។​

“​វប្បធម៌​របស់​ជាតិ​ក្នុង​ពេលនេះ ត្រូវ​ពឹង​លើ​ព្រះ​គុណ​ហើយ​”
ឃ្លា​នេះ លោក អ៊ា​ស៊ី​ចូ​វ ជា​កូនសិស្ស​របស់​ភិក្ខុ​ធម្មបាល​កំពុង​សិក្សា​ពី​លោក​មិនទាន់​ចប់ បានចេញ​ទៅ​នៅ​ប្រទេស​សៀម ដើម្បី​ចូលរួម​នយោបាយ​ជាមួយ​ខ្មែរឥស្សរៈ ប្រើ​ដើម្បី​អង្វ​លោក​អោយ​និមន្ត​ទៅ​គង់នៅ​ប្រទេស​សៀម​ដើម្បី​បានជា​គ្រូ ខាង​អក្សរ និង ភាសា​ខ្មែរ​របស់គាត់ ។ ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ បាន​និមន្ត​ទៅ​នៅ​ប្រទេស​សៀម​ម្តង​ទៀតហើយ​នៅ​គ​.​ស ១៩៥២ ដោយ​ស្នាក់នៅ​ជាមួយ​ពួក​អ្នកនយោបាយ ។ គ​.​ស ១៩៥៤ ភិក្ខុ​ធម្មបាល​បាន​វិល​ត្រឡប់មក​មាតុភូមិ​វិញ ហើយ​ទទួលបាន​ការចោទប្រកាន់​ថា លោក​ជាស​ង្ឃ​ធ្វើ​នយោបាយ ។ ក្រោយពី​បាន​ពិចារណា​រួចមក លោក​ក៏បាន​ឆ្លង​ផុត​ការ​ចោទ​នេះ​វិញ ដោយសារ​មាន​ការជួយ​សម្របសម្រួល​ពី​សំណាក់​ព្រះ​ធម្មលិខិត ល្វី ឯម ដែលជា​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈាយ៍​របស់លោក ហើយ​លោក​ក៏បាន​គង់នៅ​ក្នុង​វត្ត​លង្កា នាទី​ក្រុងភ្នំពេញ ។​
នៅក្នុង​ជីវប្រវត្តិ​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់លោក ព្រះ​ភិក្ខុ​ធម្មបាល​បានសរសេរថា លោក​មិន​ពូកែ​សំដែងធម៌​ទេសនា​ទេ ប៉ុន្តែ​លោក​ចូលចិត្ត ។ ប៉ុន្តែ ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ហ៊ិ​ន​-​គួ​យ សព្វ​ថៃ្ង (​ខែមករា ២០១០) មាន​ទីលំនៅ​នៅ​ភូមិ​អន្លង់​តាសេក ឃុំ​ព្រែក​អំបិល ស្រុក​ស្អាង ខេត្តកណ្តាល ដែលជា​អ្នក​ធ្លាប់​ស្គាល់​ភិក្ខុ​ធម្មបាល​ច្បាស់​បាន​និយាយថា លោក​មាន​ចរិត​ជា​មនុស្ស​មិនសូវ​រវល់​ពី​រឿង​លាភសក្ការៈ និង ឋានៈ ទេ ហើយ​រាល់​ការសំដែង​ធម៌​របស់ លោក​ទៀតសោត​ច្រើនតែ​បកស្រាយ​ពន្យល់​ដល់​ពុទ្ធ​បរិ​ស័​ទ្ធ សិស្សគណ អោយ​ស្គាល់​អំពី​តួនាទី​របស់ខ្លួន​ក្នុងនាម​ជា​ប្រជាពលរដ្ឋ​ចំពោះ ប្រទេសជាតិ ហើយក៏​តែងតែ​ទទួលបាន​ការ​តាម​ស្តាប់​ឱវាទ​របស់លោក​ពី​សំណាក់​ពួក​និស្សិត និង មន្ត្រីរាជការ​យ៉ាងច្រើន​កកកុញ ។​
ក្នុង​កម្រង​ជីវប្រវត្តិ​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់លោក​នេះដែរ ភិក្ខុ​ធម្មបាល​បានសរសេរថា “​ការ​និ​ព​ន្ឋ ធម្មបាល ស្រលាញ់​ជាង​ការ​ណាៗ​ទាំងអស់ យកចិត្តទុកដាក់​ក្នុងការ​នេះ​ណាស់ តែ​ជីវិត​មាន​ឧបសគ្គ​ច្រើនពេក មិនអាច​ធ្វើខ្លួន​អោយ​ពេញលេញ​ជា​អ្នក​និ​ព​ន្ឋ​ខ្ពង់ខ្ពស់​បានទេ​” ។​

ប្រភពផ្សេង
យោងតាមកម្រងជីវប្រវត្តិផ្ទល់ខ្លួនរបស់ព្រះតេជគុណ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ បានបង្ហាញឱ្យឃើញថា  ព្រះអង្គចូលចិត្តរស់
នៅស្អាតបាតរៀបរយត្រឹមត្រូវ។នៅគ្រប់ទីកន្លែងដែលព្រះអង្គបានអាស្រ័យនៅ ក្រៅអំពីបោសសំអាតផ្ទាល់ខ្លួន និងចាត់ឱ្យអ្នកនៅរួមសេនាសនៈបោសសំអាតតាមលក្ខណៈអនាម័យ។ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ បានរៀបចំទុកដាក់របស់ប្រើប្រាស់គ្រប់យ៉ាងឱ្យមានសណ្តប់ធ្នាប់រៀបរយតាមលក្ខណៈជនប្រសើរ។

       ចំណែកចរិយាខាងផ្លូវរូបកាយរបស់ព្រះអង្គវិញមានលក្ខណៈទន់ភ្លន់ជាមធ្យម។ចរិយាខាងផ្លូវសំដីទាំងការនិយាយធម្មតាជាមួយអ្នករស់នៅក្នុងកុដិ ទាំងជាមួយភ្ញៀវគូសន្ទនាប្រាស្រ័យដែលមកអំពីខាងក្រៅមិនសូវមានរបៀបរៀបរយប៉ុន្មានទេព្រោះព្រះអង្គមិនសូវចូលចិត្តនិយាយច្រើនទេ ទើបមិនសូវបានគិតគូរបៀបចំពាក្យសំដី។ចំណែកខាងផ្លូវចិត្តឆាប់ខឹងឆាប់ជា ជាបុគ្គលមិនងាយចងគំនុំទេ ប៉ុន្តែបើសម្រេចចិត្តថា ចងគំនុំជាមួយនរណាហើយ មិនងាយស្រាយវិញឡើយ។

       រីឯខាងការងារទូទៅ ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ មិនមែនជាវាគ្មិនទេ តែចូលចិត្តនិយាយជជែកជាវាគ្មិន មិនមែនជាធម្មថិកទេ​ តែចូលចិត្តមុខការជាធម្មថិក មិនមែនជាអ្នកនិពន្ធទេ តែចូលចិត្តការនិពន្ធន៍ មិនមែនជាអ្នកសាងទេ តែមានចិត្តស្រឡាញ់នូវសំណង់ដែលគេសាង។ព្រះអង្គមានទម្លាប់សឹងម៉ោង ២២ ក្រោកពីសឹងម៉ោង ៥ រាល់ថ្ងៃ។

       ជាមួយគ្នានេះដែរ បើនិយាយពីការទេសនាវិញ ព្រះអង្គមិនពូកែទេ  តែមានចិត្តស្រឡាញ់  ព្រះអង្គមានការខំប្រឹងព្យាយាមទេសនានេះមិនមានឈប់ឈរសោះឡើយ  តាំងអំពីនៅជាសាមណេររៀងរហូតមក។ ទន្ទឹមនឹងនេះ   ព្រះតេជគុណសាន សុជា មានថេរដីកា ថា ភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំ  ពូកែដោះស្រាយអធិករណ៍ណាស់  លោកពូកែដោះស្រាយវិវាទ មានអធិករណ៍កើតឡើងក្នុងវត្តគឺគេមានការពឹងព្រះអង្គឱ្យជួយសម្របសម្រួលដោះស្រ័យវិវាទនោះ។

      ក្នុងឯកសារជីវប្រវត្តិផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ព្រះភិក្ខុធម្មបាលខៀវ ជុំបានសរសេរបង្ហាញឱ្យដឹងថា    ព្រះអង្គមានមនុស្សជាមិត្តច្រើនណាស់ តែបុគ្គលដែលអាចកំណត់សំគាល់ថាជាមិត្តគ្រប់កាល មានតិចណាស់ សម្បូរតែមិត្តចំពោះកាល និងមិត្តធម្មតាគឺមិត្តដែលមិនរួមសុខទុក្ខ គ្រាន់តែជាមិត្តសម្រាប់តែងាករេទៅជាអមិត្ត ឬទៅជាសត្រូវមានច្រើនណាស់។

       ឯកសារដដែលបានបង្ហាញទៀតថា ព្រះអង្គមិនបានធ្វើសមិទ្ធិអ្វីច្រើនទេ សម្រាប់ជាតិ សាសនា មិនបានធ្វើអ្វីមួយដាច់មុខខ្លួនឯងទេ។ការចូលបច្ច័យជួយសាងសមិទ្ធិនានាជាមួយអ្នកដទៃ   មានធ្វើជាធម្មតាដូចមនុស្សសាមញ្ញទូទៅ។ ព្រះអង្គបានបន្តទៀតថា ព្រះអង្គបានជួយស្ថាបនាបង្ហើយ នូវសមិទ្ធិក្នុងសាសនាខ្លះ មានកុដិជាដើម   ដែលគេធ្វើមិនទាន់ហើយ។ សម្រាប់គ្រួសារវិញ បានធ្វើផ្ទះមួយខ្នងតូចឱ្យញោមរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងពេលដែលគាត់មានវ័យចាស់ជរា។

        ចំណែកជីវិតក្នុងឋានន្តរស័ក្តិ និងគ្រឿងឥស្សរិយយសវិញ ព្រះអង្គ ធម្មបាល  ខៀវ ជុំ   មិនមានឋានន្តរស័ក្តិអ្វីច្រើនទេ ព្រោះមានចិត្តស្ងួនទុកឱ្យពួកមិត្តទាំងឡាយផង ព្រោះចិត្តមិនសូវ ស្រឡាញ់ផង។ក្នុងឆ្នាំ ១៩៤៣  ស្របពេលដែលព្រះអង្គកំពុងបង្រៀននៅវត្តដីឥដ្ឋ ឃុំដីឥដ្ឋ ស្រុកគេនស្វាយ  ខេត្តកណ្តាលនោះ    ព្រះអង្គបានទទួលឋានន្តរស័ក្តិជាព្រះគ្រូសត្ថាចរិយាព្រិឌ្ឍិ៍ ដែលសម្តេចព្រះសង្ឃនាយកព្រះនាម ហ៊ិន ប្រទាន  តាមសេចក្តីស្នើសូមនៃសម្តេចព្រះធម្មលិខិត ល្វី ឯម  ជាព្រះឧបជ្ឈាយ៍។ក្រោយមកមិនយូរប៉ុន្មានឋានន្តរស័ក្តិនេះក៏ត្រូវបានបាត់បង់ទៅឯងដោយស្វ័យប្រវត្តិ    ដោយសារព្រះអង្គនិមន្តទៅនៅប្រទេសក្រៅ ពុំបានប្រើ និងពុំបានថែរក្សា។គ្រឿងឥស្សិយយស មានត្រឹមតែមេដៃយ៍ ពង្រីកកំពង់ផែក្រុងព្រះសីហនុមួយប៉ុណ្ណោះ។

       ក្នុងកម្រងឯកសារជីវប្រវត្តិផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ព្រះអង្គបានសរសេរថា “ការនិពន្ឋ ធម្មបាល   ស្រលាញ់ជាងការណាៗទាំងអស់ យកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការនេះណាស់ តែជីវិតមានឧបសគ្គច្រើនពេក  មិនអាចធ្វើខ្លួនអោយពេញលេញជាអ្នកនិពន្ធខ្ពង់ខ្ពស់បានទេ”។ សៀវភៅដែលជាសមិទ្ធិផលសំខាន់ៗរបស់ព្រះភិក្ខុ  ធម្មបាល ខៀវ ជុំ  មានសៀវភៅល័ខវិជ្ជាការរដ្ឋ គូមិត្តឥទ្ធិបាទ បញ្ហាជីវិត សំវេគធម៌ ត្រៃលក្ខណ៍ កម្ពុជវេយ្យាករណ៍ បញ្ហាអនាគត  បញ្ហានរក-សួគ៌ សីលធម៌សាកល  ជីវិតគ្រប់លក្ខណ៍ ពិភពលោកភាសិតឬ ភាសិតសកល ទានទស្សនៈ  និព្វានទស្សនៈ  វេយ្យាករណ៍យើង  ត្រៃចរិយា   ជីវិតទស្សនៈវិញ្ញាណទស្សនៈ   ពុទ្ធវិទ្យារឿងបុណ្យ-បាប  និងសៀវភៅជីវិតសន្តិភាព – ជីវិតសាងខ្លួនឯង និង ចិត្តវិទ្យាសង្គម – ជីវិតឈ្នះ
លោក។

       ចំណែកជីវិតរបស់ភិក្ខុធម្មបាល ខៀវ ជុំវិញ ប្រកបដោយគ្រោះថ្នាក់ ហើយព្រះអង្គបានឆ្លងកាត់ភ័យវិបត្តិរបស់ជីវិតជាច្រើនយ៉ាង ហើយភ័យវិបត្តិធំៗ គឺខាងគ្រោះថ្នាក់ មានដូចជាលង់ទឹក ធ្លាក់ពីដើមឈើ ក្រឡាប់រទេះគោ ក្រឡាប់រថយន្ត។ខាងជម្ងឺរោគាវិញ មានដូចជា អុតធំ គ្រុនចាញ់ បេះដូង ឈាមឡើង។តែតោះជាយ៉ាងណា ព្រះអង្គបានប្រើជីវិតនេះយ៉ាងមានតម្លៃ។

       គួររំលឹកដែរថា ព្រះភិក្ខុធម្មបាល ខៀវ ជុំ ជាសមណៈបញ្ញវន្តខ្មែរមួយរូបដែលមានឧត្តមគតិ និង មនសិការជាតិ លោកប្រសូត្រនៅថៃ្ងចន្ទ ៨កើត ខែផល្គុណ ព.ស ២៤៥០, គ.ស ១៩០៧ នៅភូមិអន្លង់តាសេក ឃុំព្រែកអំបិល ស្រុកស្អាង ខេត្តកណ្តាល និង បិតាឈ្មោះ ង៉ែត ខៀវ  មាតាឈ្មោះ កែវ ចិន។ព្រះភិក្ខុ ធម្មបាល ខៀវ ជុំសុគតនៅព.ស ២៥១៨, គ.ស ១៩៧៥ ក្នុងព្រះជន្មាយុ៦៨ ព្រះវស្សា នៅក្នុងវត្តលង្កា ក្រុងភ្នំពេញ ។

No comments:

កម្មវិធីចែកសម្ភារៈសិក្សា និងកម្មវិធីបើកគម្រោងសិប្បកម្ម

កម្មវិធីចែកសម្ភារៈសិក្សា និងកម្មវិធីបើកគម្រោងសិប្បកម្ម